Monday 22 November 2010

Pasar malam di Kepong

Sudah lama aku tidak pergi ke sana, bila time free cm ni bru teringat kt pasar malam kepong tetapi awas hanya untuk orang cina n non-muslim. kalau nk pergi sana kena la jalan kaki dlm 10 minit dari stesen KTM Kepong barulah smpai. Kaki aku masih terasa sakitnya setelah berjalan kt KL sehari sebelum 2. Sebelum aku pergi terkejut aku bila melihat Baom yang naik kereta Fadhil masuk ke dlm hostel, aku sempat bersalam dgn Baom yang sudah lama tidak ku jumpa setahun. Biasalah bila kt pasar mlm byk makanan dan kalau blh nk sumbat semuanya kt dlm perut. Makanan yg aku beli spt apam jagung, fishball, air mata kucing, nasi lemak, roti hotdog, jagung manis dll lagi. Kenyang sungguh bila makan tapi dompet aku pula kelaparan sebab duit makin kurang. Sayu hatiku melihat seorang ibu yang mendukung anaknya yang aku fikir umurnya x sampai setahun pun mengemis kat tgh jalan menagih simpati orang ramai, dan yang menarik perhatianku seorang OKU menyanyi sambil menolak kotak muzik yang dibawanya. Aku ingat nak pergi kat Jusco Kepong pula tapi bila tgk kt langit dh gelap dan duit pula x ada x jadi pula nk pergi. Aku sedang berfikir lepas ni nk jalan2 kt mana pula kt KL ni sebab byk tempat2 menarik yang aku belum pernah pergi lagi.Bila aku naik teksi pula pemandunya buat lawak la hai pasal nama tempat asal ku pasir mas..huh macam2 hal

0 comments:

Post a Comment